UGT el sindicat més votat pel personal funcionari de correus

En la recent votació celebrada el 20 de desembre de 2023, el sindicat UGT s’ha destacat com la opció preferida pel personal funcionari de Correus, obtenint 32 vots, la xifra més alta entre els contendents.

Tot i així, malgrat el seu ressonant suport, UGT no ha aconseguit assegurar cap delegat/ada, UGT es veu exclòs de la representació sindical a causa d’una inusual col·laboració entre els altres tres sindicats participants.

Amb 18 vots, CSIF ha aconseguit 1 delegat/ada, mentre que CCOO ha obtingut 19 vots, aconseguint també 1 representant. D’altra banda, SL ha rebut 20 vots, assegurant-se un delegat/ada.

Aquest resultat subratlla la paradoxa de la democràcia sindical, on, a vegades, la correlació entre vots i representació no és directa. Tot i que UGT ha estat el sindicat més votat, la distribució de delegats/des no reflecteix proporcionalment el seu recolzament popular.

En un recordatori que la vida a vegades no segueix una lògica aparent, aquest resultat destaca la importància de la reflexió sobre els sistemes de representació sindical i com poden evolucionar per reflectir de manera més fidel la voluntat dels treballadors.

Agraim a tot el personal funcionari de Correus per la seva participació activa en les recents votacions sindicals. La diversitat de vots reflecteix la riquesa de perspectives i preferències dins la plantilla, i és essencial reconèixer la importància d’aquest exercici democràtic.

Com a sindicat més votat, UGT pot confiar en el suport dels seus membres, i animem a continuar treballant de manera col·lectiva per assegurar que les veus del personal de Correus siguin escoltades i ateses.

El compromís amb la continuïtat d’un servei postal públic i de qualitat és una tasca que requerirà la col·laboració de tots els actors implicats. Sigui quin sigui el sindicat representatiu, és essencial continuar treballant de la mà per garantir un entorn laboral just, condicions dignes i la millora contínua del servei que Correus ofereix a la comunitat.