El Sector d’Ensenyament de la UGT Serveis Públics continua amb la seva campanya de mobilització digital per a denunciar el deteriorament progressiu de les condicions laborals en els centres educatius. En aquest setè lliurament, obrim un debat estructural sobre el futur del sistema educatiu i alertar de que la falta d’estabilitat i l’excés de jornada amenacen amb desincentivar l’accés a la professió docent.
Beatriz García, secretària del Sector d’Ensenyament d’UGT Serveis Públics, ha qualificat la situació actual dels claustres com a «insostenible», un malestar que ha empès al professorat a mobilitzar-se als carrers. “De veritat la professió docent té futur si seguim així? Qui voldrà ser mestre o professor si el que oferim és precarietat, sobrecàrrega de treball i incertesa?”, ha plantejat.
Per a la UGT, l’actual model educatiu pateix de greus deficiències que frenen el desenvolupament professional dels docents. Entre les principals problemàtiques, destaca l’abús de la interinitat, la falta d’estabilitat que impedeix la conciliació familiar, els escassos incentius econòmics i professionals, i l’existència d’un sistema administratiu que no reconeix de manera efectiva ni l’experiència acumulada ni la formació contínua del professorat.
La docència és una professió determinant per al futur de la societat, per a la qual cosa resulta urgent passar de les declaracions institucionals als fets concrets en les meses de negociació.
Amb l’objectiu de revertir aquesta deriva i blindar la qualitat de l’educació pública, el Sector d’Ensenyament d’UGT Serveis Públics reclama a les Administracions educatives la implantació immediata de dues mesures clau:
- Una carrera docent real: un marc normatiu que permeti al professorat progressar econòmica i laboralment al llarg de la seva trajectòria de manera justa i transparent.
- Recuperació de drets: el sindicat considera irrenunciable el restabliment de les mesures d’acció social perdudes en els últims anys, amb especial prioritat en l’accés a una jubilació anticipada digna.
“Defensar i fer costat al professorat és defensar una educació pública de qualitat per a tota la societat”, ha conclòs García. UGT confirma que mantindrà activa la seva campanya de conscienciació i avança que la setmana vinent publicarà un nou lliurament amb un altre dels eixos fonamentals de la seva taula reivindicativa.
