UGT exigeix la negociació de la Llei d’Ensenyaments Artístics

UGT exigeix la negociació de la Llei d’Ensenyaments Artístics

El sector d’Ensenyament de la UGT-Serveis Públics s’ha reunit amb el Ministeri d’Educació i FP en l’àmbit de la mesa sectorial de negociació, i ha exigit la negociació de la nova llei específica dels Ensenyaments Artístics Superiors (EEAASS) anunciada per la ministra, Pilar Alegría, tal com  preveu la Disposició addicional novena de la LOMLOE.

La nova Llei d’Ensenyaments Artístics Superiors ha d’abordar les qüestions que ha anat demandant el sector i que necessiten solucions, com la manca d’autonomia dels centres en els àmbits organitzatiu, pedagògic i de gestió econòmica i de recursos; la problemàtica de titulació per a l’alumnat d’EEAASS (suplement europeu al títol -SET-); necessitat d’una regulació i impuls de la investigació; la necessitat d’un adequat finançament d’acord a estàndards d’educació superior; l’establiment de beques i ajudes a l’alumnat i a la seva mobilitat, equiparables a les de la universitat; l’organització de la formació del professorat; la manca de llicències i permisos que permetin al professoratcompatibilitzar la seva tasca docent amb la  investigació, així com la creació iinterpretació…

En la reunió s’ha abordat el Projecte de Real Decret per el qual s’estableixen les especialitats docents del Cos de Professors de Música i Arts Escèniques i del Cos de Catedràtics de Música i Arts Escèniques vinculades als Ensenyaments d’Art Dramàtic. Des de la UGT se ha valorat la tramitació del projecte normatiu necessari per a l’actualització de les especialitats docents, però s’ha sol·licitat la retirada de l’article,disposició i annex que fan referència a la docència del professorat a Batxillerat, per considerar que els ensenyaments als que ens referim pertanyen a l’Espai Europeu d’Educació Superior i aquests professorat  ha d’impartir docència únicament en el nivell que li correspon per als ensenyaments superiors que imparteix.

Des de la UGT, exigim la negociació de la futura Llei per als Ensenyaments Artístics i reivindiquem el paper fonamental que aquests ensenyaments tenen en la nostra societat i la importància d’aquesta educació per al nostre alumnat en totes les etapeseducatives.

2021-09-23 mesa sectorial llei ensenyaments artístics (1).pdf