UGT Signatura del III Conveni General del Sector de Sanejament Públic

Signatura del III Conveni General del Sector de Sanejament Públic: Importants Avenços per als Treballadors

Avui s’ha procedit a la signatura del III conveni general del sector de sanejament públic, neteja viària, reg, recollida, tractament i eliminació de residus, neteja i conservació del clavegueram, per part de la patronal Aselip i els sindicats CCOO de l’Hàbitat i UGT Serveis Públics, majoritari en el sector.

Després de diversos anys de dura negociació, incloent-hi el difícil període de la pandèmia, s’han aconseguit importants avenços en aquest conveni que mereixen ser destacats:

• Creació d’un salari de cobertura de buits: S’estableix un salari per a totes les persones treballadores del sector incloses en l’àmbit d’aplicació del conveni que no tinguin negociació col·lectiva, assegurant-los el SMI més un 5% addicional.
  • Dret a la jubilació anticipada parcial: S’incorpora el dret de les persones treballadores a acollir-se voluntàriament a la jubilació anticipada parcial, complint amb els requisits especificats en el conveni.
  • Incorporació immediata després d’excedències: Es garanteix el dret a la reincorporació immediata al mateix lloc de treball en finalitzar les excedències voluntàries de fins a 12 mesos de durada.
  • Borsa d’hores recuperables: Es crea una borsa d’hores recuperables per a l’atenció de familiars en determinades situacions, facilitant la conciliació de la vida laboral i familiar.
  • Compensació de costos i temps per a cursos de renovació del CAP: Es compensaran els costos econòmics i el temps emprat en els cursos de renovació del CAP per a conductors si es realitzen fora de la jornada laboral.
  • Trasllat de la festivitat de Sant Martí de Porres: En cas que la festivitat de Sant Martí de Porres coincideixi en diumenge, es traslladarà a un altre dia.
  • Borsa d’hores sindicals: Es crea una borsa d’hores sindicals que permetrà a la secció sindical organitzar el seu temps de la manera que millor convingui als seus interessos.
  • Actualització normativa: Tot el text del conveni s’ha actualitzat conforme al nou marc normatiu legal.

Des de la Federació Estatal d’UGT Serveis Públics, volem agrair l’esforç i la dedicació de tots els territoris, la participació dels quals ha estat imprescindible per a la millora d’aquest conveni. Aquests avenços representen un gran èxit i demostren el compromís continu d’UGT Serveis Públics amb la defensa i millora de les condicions laborals dels treballadors del sector de sanejament públic.