,

UGT OBTÉ EL COMPROMÍS DE L’IB-SALUT PER A ESMENAR L’ERROR EN LES RETRIBUCIONS DEL PERSONAL ESTATUTARI EN ELS PRESSUPOSTOS DEL 2024

A causa d’un error en la transcripció de dades en la disposició addicional divuitena del projecte de Pressupostos Generals de la Comunitat Autònoma, en la qual s’estableix el complement específic mensual per a totes les categories de personal estatutari del IB-Salut, les quanties establertes per a l’any 2024 serien inferiors a les actuals de 2023, tal com detallem en la següent taula:
De mantenir-se aquestes quanties, suposaria una retallada de retribucions per a tot el personal del IB-Salut quan, per contra, sobre la base de l’Acord marc per a una Administració del segle XXI, rubricat per la UGT el passat dia 19 d’octubre de 2022 amb la ministra d’Hisenda i Funció Pública del Govern d’Espanya, les retribucions per a l’any 2024 inclouen un increment d’un 2,5%.

Aquest 2,5% es desglossa en un 2% d’increment salarial fix sobre la base de les retribucions de 2023 més un 0,5% addicional si l’IPC harmonitzat de 2022, 2023 i 2024 supera el 8%, que també tindria caràcter consolidable i retroactiu a gener de 2024.
Llocs en contacte amb màxims responsables del IB-Salut qualifiquen el problema com un error referent a l’arxiu informàtic utilitzat en el projecte de Llei de Pressupostos Generals de 2024 per a la Comunitat Autònoma d’Illes Balears, i se’ns trasllada el compromís que es donaran tots els passos necessaris per a esmenar-lo, secundant o adoptant totes les esmenes necessàries en aquest sentit.

Per part nostra hem sol·licitat que aquesta correcció es traslladi al Capítol I, despeses de personal, augmentant les quanties necessàries per a adequar el complement específic del personal estatutari del IB-Salut a la pujada salarial prevista per a l’exercici 2024.
Estarem pendents del discórrer d’aquesta i altres qüestions durant la tramitació dels Pressupostos de la CAIB per a l’exercici 2024.