,

UGT premia les accions en pro de la igualtat en l’àmbit dels serveis públics

UGT Serveis Públics ha reconegut aquest jueves con la primera edició dels ‘Premis Temes’ les bones pràctiques sindicals en favor de la igualtat i les polítiques socials realitzades por la històrica sindicalista Luz Martínez Ten i els equips de negociació del primer conveni autonòmic de dependència i del segon pla d’igualtat de l’empresa Esment.

Les negociadores por parteix d’UGT del primer conveni de dependència de Balears han estat distingides con ho ‘Premi a la negociació col·lectiva intersectoria’l por tenir un paper “clavo” en la consecució d’un acord que ha “dignificat” el sector de les cures, que ocupa més de 4.000 persones, la majoria dones.

El ‘Premi als planes d’igualtat’ ha recaigut sobre la comissió negociadora del segon pla d’igualtat d’Esment en agraïment al seu “lliurament i dedicació” per a aconseguir un pla “en temps rècord”. Entre els assoliments aconseguits estan mesurades extra de conciliació que han millorat el permís parental no retribuït de vuit setmanes.

Luz Martínez Ten, històrica sindicalista d’UGT i actual secretaria estatal de Polítiques Socials i Igualtat d’UGT Serveis Públics, ha estat guardonada con ho ‘Premi a l’acció sindical con perspectiva de gènere’ por les seves constants iniciatives foment de la igualtat en l’ocupació, com l’impulso de la figura de delegades i delegats d’igualtat o la posada en marxa de l’escola de dones dirigents d’UGT.