UGT-Serveis Públics com a sindicat més representatiu en les Administracions Públiques d’Illes Balears, ha sol·licitat formalment al Govern i a les Administracions Locals de Balears a través de peticions registrades a aquest efecte, que agilitzi els tràmits perquè els empleats públics d’aquestes administracions i dels seus ens percebin com més aviat millor la pujada salarial corresponent a l’O,5% de les retribucions de 2023, així com els endarreriments generats per aquesta pujada des del gener del passat any.
Des del sindicat, expliquen que aquesta pujada està reflectida en l’Acord per a l’Administració del Segle XXI que va signar el Govern Central amb UGT i CCOO lligada a un PIB del 2,5% o superior.
D’aquesta manera, la pujada final percentual dels salaris dels empleats públics per a 2023 és del 3,5%, sumant a la pujada fixa (2,5%) més les pujades addicionals (del 0,5% vinculada a IPC -ja percebudes- i 0,5% vinculada al creixement del PIB -encara no percebuda).
A més, des d’UGT han volgut recordar que encara el Govern Central no ha aprovat la pujada que l’Acord adjudicava a l’any 2024, per la qual cosa els empleats públics tampoc han vist reflectides en les seves nòmines encara la pujada inicial del 2%.
Una vegada completats els tràmits necessaris, que no haurien de demorar-se més enllà dels pròxims dos dies segons les seves estimacions, ja es podrà realitzar l’abonament, ja que és una mesura contemplada en els Pressupostos Generals de l’Estat.
Davant l’Administració Estatal ja s’ha realitzat la mateixa petició.
Per això, UGT SP Illes Balears reclama “la major celeritat possible en la realització dels càlculs i tràmits necessaris perquè en el menor espai de temps puguin materialitzar-se aquests increments al conjunt del personal del sector públic d’Illes Balears