UGT S’OPOSA A LA INTRODUCCIÓ DE LES 384 PLACES DE TAXA DE REPOSICIÓ DE 2021 A LA CONVOCATÒRIA D’OPOSICIONS DE 2022 A L’ESPERA D’UNA TRANSITÒRIA I POSTERIOR MODIFICACIÓ DEL RD 276/2007

Ensenyament informa

Davant l’anunci d’aprovació de 385 places d’Oferta Pública d’Ocupació de cossos docents per a l’any 2021en el darrer Consell de Govern, i tal com vàrem manifestar en el seu moment, no ens sembla adequat incloure a la convocatòria d’oposicions de 2022més places que les imprescindibles. És a dir, aquelles que, previ informe jurídic, es demostri que han de ser convocades per a no perdre-les.

En aquest sentit, ens sembla imprudent i precipitat modificar la Resolució de la directora general de Personal Docent de 29/11/2021, per incloure aquestes 385 places d’Oferta Pública d’Ocupació, aprovades al Consell de Govern de dia 13/12/2021.

No entenem ni les preses per treure una convocatòria tres mesos abans del que era habitual en altres processos d’oposicions, ni l’obstinació de la Conselleria d’Educació per inflar al màxim aquesta convocatòria. Aquesta celeritat, sense un informe jurídic que ens certifiqui la pèrdua de places si no s’efectuen les convocatòries, sembla un boicot a la normativa que a finals d’any es preveu que estigui aprovada. Consideram que el més correcte era esperar al desenvolupament de la Llei de Reducció de la temporalitat en les administracions públiquesi la seva concreció en l’àmbit educatiu.

Així mateix, pensam que el sistema de concurs-oposició vigent està obsolet i que es troba completament desfasat en relació amb la pràctica docent efectiva. Apostam per esperar la nova normativa bàsica estatal que modificarà el RD 276/2007 d’ingrés i accés als cossos docents. El model, que com ja hem denunciat, no desemboca en un concurs real pel caràcter eliminatori de les proves, va en contra de les millores pedagògiques efectivesque la mateixa Conselleria d’Educació vol promoure en els centres educatius. Per això hem instat reiteradament a la

Conselleria d’Educació per a que treballi amb el Ministeri d’Educació en la modificació del sistema d’accés.

Estam d’acord amb la importància d’estabilitzar les plantilles dels centres educatius, però entenem que hi ha altres requisits indispensables per a la millora de la qualitat educativa i la implantació de pedagogies efectives. Si la Conselleria d’Educació hagués mostrat la mateixa tenacitat en la reducció de ràtios, hores lectives del professorat, desdoblaments, suport als centres que pateixen segregació escolar, etc, que la mostrada en convocar, a tota costa, unes oposicions massives amb un model completament caduc, de ben segur que s’hauria notat en el sistema educatiu.

Però aquesta no ha estat una de les prioritats de la Conselleria d’Educació.