UGT Serveis Públics es reuneix amb la secretària d’Estat de Funció Pública i trasllada les propostes del sindicat per a continuar avançant en l’Administració del segle XXI

UGT Serveis Públics ha mantingut aquest dimarts una trobada institucional amb la secretària d’Estat de Funció Pública, Clara Mapelli, en la qual ha presentat les seves propostes dins de l’àmbit de les Administracions Públiques. El sindicat destaca que l’Acord marc per a una Administració del segle XXI, de vigència trianual (2022-2024) ha generat en les Administracions Públiques i en el sector públic importants beneficis per a la ciutadania i el conjunt dels seus empleats.

El pacte va permetre esmorteir els efectes de la inflació, crear ocupació de qualitat, negociar la jornada i recuperar els drets retallats; no obstant això, UGT ha recordat que queden qüestions de l’Acord per desenvolupar: jubilació parcial i anticipada de les persones funcionàries o l’establiment del caràcter de mínims dels permisos i vacances, aspectes que el Ministeri ja ens va anunciar que estaven contingudes en l’esborrany de la Llei de PGE que s’està elaborant.

En el mateix sentit, UGT Serveis Públics va posar l’accent en la reunió sobre la necessitat de culminar la plena aplicació de la classificació professional o la potenciació de la promoció i la carrera professional.

El sindicat va exposar la necessitat de continuar el camí obert per l’I Acord marc i emprendre la negociació d’un segon Acord de legislatura amb el qual culminar la modernització de les Administracions. En aquest sentit, s’hauria de canviar l’orientació de la gestió i planificació de l’ocupació pública per a aconseguir un adequat redimensionament de les plantilles, la necessitat de professionals en cada sector i la incorporació de noves categories, entre altres.

En matèria salarial, l’objectiu per a l’organització sindical serà garantir increments salarials per al conjunt dels empleats públics per sobre de l’IPC real, que suposi mantenir o guanyar poder adquisitiu, en coherència amb la situació socioeconòmica del país.

Quant al desenvolupament de la digitalització, UGT va traslladar a Mapelli que aquest aspecte dependrà de diversos factors que hauran d’estar continguts en la negociació, com són: la disposició de mitjans, recursos tecnològics, finançament sostingut, marc regulador, la formació que acrediti competències en la matèria, així com una organització adequada a l’estructura i configuració de l’ocupació pública.

Moltes de les propostes traslladades per UGT Serveis Públics van d’acord amb el ja analitzat en el semestre europeu i en l’Informe País de l’any 2023 de la Unió Europea. El sindicat té clar la necessitat d’un segon Acord per a l’Administració que necessita la ciutadania.