UGT Serveis Públics exigeix al Govern la convocatòria urgent de la Mesa General de Negociació de la Funció Pública.

El sindicat adverteix al Govern que hi haurà mobilitzacions d’empleats públics al setembre si no es produeixen la negociació dels salaris i les condicions laborals dels treballadors de les Administracions Públiques.

UGT Serveis Públics exigeix al Govern que convoqui amb urgència la Mesa General de Negociació de Funció Pública. El sindicat assenyala que, encara que han pogut fer arribar al ministeri les seves propostes de salari, jornada i carrera professional, entre altres qüestions que podrien arribar a formar part d’un acord, és fonamental i urgent iniciar una negociació en el si de la Mesa General, tal com estableix l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públics. UGT Serveis Públics dona de marge fins al mes de setembre abans de concitar a la resta de sindicats del sector per a convocar mobilitzacions d’empleats i empleades públiques.
Des de la signatura de l’acord entre Govern i Sindicats al juliol de 2021, les parts signants acordas l’obertura d’una negociació per a la signatura d’un nou Acord marc que contingués més ocupació, més salaris i més drets. Han estat nombroses les converses formals i informals en les quals UGT Serveis Públics ha anat transmetent al Govern la necessitat d’un pacte pluriennal en matèria salarial i una sèrie de modificacions legislatives que vinguessin a restituir d’un costat, les deficiències que en recursos humans i durant anys han suportat les Administracions Públiques i d’un altre, la restitució dels drets arrabassats en l’última dècada als empleats públics.
Aquestes reivindicacions han estat, no sols traslladades públicament en les diferents reunions que durant l’hivern hem anat mantenint els sindicats i Funció Pública, sinó que a més de forma expressa van ser ratificades el mes de juny passat pel Comitè Federal de la pròpia organització sindical. En les diferents converses informals mantingudes amb el Govern, en cap cas, han manifestat una posició contrària a l’existència d’aquest Acord marc que, evidentment, hauria de contenir el pacte salarial pluriennal i la revisió per a l’any 2022 molt més ara que se li suma el comportament desbocat de l’IPC; el que fa més urgent si cap una negociació pluriennal que comporti el que no hi hagi major pèrdua de poder adquisitiu.
El sindicat insisteix que és urgent la negociació amb el Govern. La paciència dels empleats públics té un límit i aquest serà el mes de setembre. En cas de no tancar un Acord marc en la línia comentada; i si arribat aquest mes no hi ha cap mena de resposta de negociació per part del Govern, UGT Serveis Públics plantejarà a la resta de sindicats de la Funció Pública l’inici de les mobilitzacions dels empleats públics d’aquest país en tots i cadascun dels territoris.