UGT Serveis Públics exigeix que es reconegui com a orientadors educatius als psicòlegs dels centres concertats d’Educació Especial

El Sector d’Ensenyament d’UGT Serveis Públics ha posat en marxa una campanya per a exigir que els psicòlegs/pedagogs i psicopedagogs dels centres concertats d’Educació Especial siguin reconeguts com a orientadors educatius en el XVI Conveni col·lectiu d’Atenció a persones amb discapacitat, que ja ha començat a negociar-se.

El conveni vigent contempla únicament la figura del psicòleg. La creació de la categoria de l’orientador educatiu permetria al col·lectiu donar carta de naturalesa a un treball que ja estan realitzant en la pràctica diària a l’hora d’elaborar documents oficials com els informes d’avaluació psicopedagògica o els dictàmens d’escolarització, que són competència dels Equips d’Orientació Educativa i Psicopedagògica dels centres d’Educació Especial.

A més de poder signar determinats documents oficials, els permetria accedir als sistemes de gestió educativa integral de les diferents comunitats autònomes, així com exercir les funcions d’orientador educatiu en Educació Especial.

La figura de l’orientador educatiu ja existeix en els centres públics d’Educació Especial, per la qual cosa la nova figura laboral els permetria equiparar-se amb aquests professionals de la xarxa pública. Algunes comunitats, com és el cas de Madrid, han regulat les funcions dels orientadors en els centres concertats d’Educació Primària. Per això, reclamem que faci el mateix amb els psicòlegs/pedagogs i psicopedagogs de l’Educació Especial concertada.

UGT Serveis Públics, que emplaça a les comunitats autònomes a regular els criteris per a l’organització i funcionament de l’orientació en aquesta mena de centres, defensa igualment el reconeixement dels orientadors educatius com a personal docent en pagament delegat, la qual cosa implica que és l’Administració la que abona directament cada mes les retribucions, en comptes de l’empresa corresponent.

UGT ja va defensar la inclusió i reconeixement d’aquesta figura en la negociació del VII Conveni col·lectiu de l’Ensenyament Concertat, i ara farà el mateix per al XVI Conveni d’atenció a la discapacitat.

De la mateixa manera, serem exigents amb el Ministeri d’Educació i Formació Professional perquè en la negociació del futur Reial decret de concerts educatius inclogui als orientadors educatius, així com a la resta de figures professionals de l’Ensenyament Concertat, tant especial com ordinària, en el lloc que els correspon, i en tot cas amb pagament delegat.