UGT SP exigeix responsabilitat política als grups parlamentaris per a evitar retards en les millores urgents de l’ensenyament públic i de tot el sistema finançat amb fons públics

Després de l’aprovació per part del Govern el passat 21 d’abril del projecte de llei per a la millora de l’acompliment docent, el Sector d’Ensenyament d’UGT Serveis Públics llança avui un missatge clar i rotund a totes les forces polítiques del Congrés dels Diputats: responsabilitat absoluta amb l’educació i altura de mires en la tramitació parlamentària que arrenca avui mateix.

El sindicat exigeix celeritat i adverteix que no admetrà que el debat sobre la necessària i imprescindible universalització d’aquestes millores a tots els centres sostinguts amb fons públics es converteixi en una estratègia de distracció o de bloqueig per a dilatar de manera inacceptable unes mesures estructurals urgents.

Les organitzacions sindicals ja van valorar en el seu moment de manera positiva en la taula de negociació amb el Ministeri el text remès a les Corts per a la tramitació d’aquest projecte de llei, en comprovar que recollia reivindicacions històriques indispensables del nostre sindicat per a garantir la qualitat democràtica i l’equitat de les aules, unes exigències que han de blindar-se de manera extensiva per a tot el conjunt del sistema finançat amb fons públics:

➡️ Reducció de la càrrega lectiva: fixació d’un màxim de 23 hores en Primària i 18 hores en Secundària.

➡️ Baixada generalitzada de ràtios: límits màxims de 22 alumnes en Infantil/Primària i 25 en Secundària.

➡️ Inclusió real: que l’alumnat amb necessitats educatives especials (ACNEE) computi per partida doble a l’efecte de ràtio, garantint una atenció justa i adaptada.

Malgrat l’avanç que recull aquest projecte de llei, el sindicat adverteix que no baixarà la guàrdia.

Els docents no podem continuar esperant promeses a llarg termini ni debats infinits en les comissions parlamentàries; necessitem que aquestes mesures bàsiques i vitals s’implantin ja de manera immediata a les aules, si bé l’objectiu final continua sent un Estatut Docent integral que dignifiqui a tot el professorat.

Per això, UGT apel·la directament a tots els grups parlamentaris perquè el debat en el Congrés sigui constructiu i àgil.

El sindicat recorda que, després d’haver aconseguit el consens amb els representants dels treballadors, l’educació no pot convertir-se en un escenari de confrontació partidista ni quedar atrapada en dinàmiques de bloqueig parlamentari.

Des del sindicat llancem un avís seriós davant l’evident esgotament del professorat. Els docents estan farts que les seves condicions laborals s’utilitzin com a arma llancívola o com a moneda de canvi entre diferents administracions.

UGT avisa que realitzarà un seguiment mil·limètric del recorregut de la norma i avança que, si els interessos partidistes de qualsevol signe polític frenen o retarden l’aprovació d’aquestes mesures urgents, el sindicat respondrà amb la màxima contundència, convocant mobilitzacions.

La reducció d’hores lectives i la baixada de ràtios responen a una necessitat social i professional inqüestionable.

Si el text encalla en el Parlament sota el pretext de la seva extensió i tramitació, s’estarà condemnant a l’escola pública i a la totalitat del sistema educatiu finançat per l’administració a un retard intolerable. Els drets dels docents i la qualitat de les aules necessiten solucions immediates, no admeten més excuses ni més demores.

ugt t'ajuda