UGT parla de decadència en el sistema d’Atenció Primària. Bona part de l’atenció continua sent telefònica i l’arribada d’aplicacions per a demanar cita ha deixat a enrere els més majors, que no utilitzen les noves tecnologies. Des del sindicat afirmen que el la Conselleria de Salut va afirmar que no hi havia problemes per a contractar personal administratiu per a reforçar el sistema, però de moment aquest increment no ha arribat.
Són moltes les persones que protesten per intenten trucar als telèfons del seu centre de salut però no reben resposta. La responsable d’atenció primària en el sindicat, María José Cordero, explica que és necessari invertir en personal administratiu per a agilitar aquesta situació i recuperar a poc a poc l’activitat presencial, que encara no ha aconseguit els nivells previs a la pandèmia.
Cordero creu que el mal funcionament i els retards en l’Atenció Primària està disparant l’agressivitat cap a metges i infermers per pacients que frustrats al no obtenir l’atenció que precisen.
Link audio Cadena Ser Hora 14 Baleares