Mesa 17-6-2026 – Complement tutoria, substitucions equips directius, any sabàtic

UGT Ensenyament ha participat a la Mesa Sectorial d’Educació del 17 de juny, on s’han tractat qüestions rellevants per al professorat.

Substitucions dels equips directius

Gràcies a les reivindicacions d’UGT, s’ha millorat la proposta inicial de la Conselleria:
➡️ Les absències previstes (baixes programades, permisos, etc.) es cobriran formalment des del primer dia.
➡️ En les absències sobrevingudes que s’allarguin, el nomenament de la persona substituta es formalitzarà al cap d’un mes.
➡️ El complement econòmic corresponent es cobrarà amb efectes retroactius des del moment en què s’han exercit les funcions.

Complement de tutoria

➡️ UGT ha exigit que l’increment del complement de tutoria fins als 60 € mensuals es pagui amb caràcter retroactiu des de setembre de 2025, tal com havia anunciat la mateixa Conselleria.
➡️ La Conselleria s’ha compromès a revisar aquesta possibilitat a final d’any.
➡️ També hem reclamat l’actualització del complement d’acord amb les pujades salarials estatals i la remuneració de les cotutories, una demanda que continua pendent.
➡️ UGT continuarà treballant perquè el complement de tutoria superi els 80 € mensuals.

⚠️ Any sabàtic

La Conselleria ha presentat la seva proposta durant la reunió i la negociació queda ajornada a la pròxima Mesa Sectorial.

✔️ Jornada laboral de 4 dies

La Conselleria ha informat que durant el curs 2026-2027 no hi haurà cap centre que pugui aplicar aquest model. La previsió és aprovar la normativa necessària abans de l’inici del curs 2027-2028.

📄 Pots llegir l’UGT Informa complet en el següent enllaç més avall.