,

UGT considera que Educació trasllada als claustres la seva pèssima gestió sobre el tema del control horari

La darrera proposta de la Conselleria podria ser nul·la de ple Dret

UGT Ensenyament tornarà ha demanat la suspensió immediata de l’aplicació del sistema de marcatges  avui a la mesa sectorial.

El nou document remès als sindicats per a la Mesa d’avui, no fa més que confirmar la petició anterior, atesa la manca de seguretat jurídica i la nul·la regulació normativa de la matèria. Un primer anàlisi d’aquest document indicaria que aquesta nova proposta podria ser constitutiva de nul·litat de ple dret, amb la qual cosa els nostres Serveis Jurídics continuaran amb la seva impugnació.

Per si no fos suficient, Planificació deixa ara a criteri dels equips directius dels centres la decisió d’utilitzar l’eina de marcatges habilitada al GestIB o la utilització “d’un sistema alternatiu propi –del centre- que garanteixi el control del compliment de l’horari de permanència del personal adscrit al centre”.

Per tant, es trasllada als equips directius, ja de per si saturats de feina i responsabilitats, l’obligació de decidir el sistema de registre i d’elaborar una proposta a presentar davant el consell escolar per tal de decidir definitivament i mitjançant consens aquesta qüestió.

En conseqüència, cada centre podrà tenir un sistema de marcatges distint, no preestablert en cap normativa prèvia i al qual els funcionaris docents i no docents hauran de quedar sotmesos, fet que generarà una greu situació d’inseguretat jurídica i desigualtat entre els mateixos,  que en funció del centre adscrit es veuran subjectes a un sistema de registre horari distint.

UGT–Ensenyament ja ve denunciant públicament que la manca de regulació normativa genera una intolerable situació d’inseguretat jurídica suportada tant per funcionaris docents com pel PAS (personal auxiliar de serveis) de la CAIB, especialment ATES, netejadores, fisioterapeutes, ordenances i auxiliars administratius dels centres docents.

Davant aquesta situació es vol manifestar el seu rebuig a la manca d’un sistema homogeni i transparent per a tots/es, consensuat amb tota la comunitat educativa i regulat amb la legislació corresponent i per l’òrgan administratiu competent en la matèria.

El secretari del Sector d’Ensenyament d’UGT, discrepa del que afirma la Conselleria, i considera que aquesta regulació afecta de manera inequívoca a condicions de treball sotmeses a negociació, com ara l’horari. L’obligatorietat del marcatge a més, no pareix que disposi actualment dels mitjans tècnics adequats com per a garantir ni les diferents casuístiques del col·lectiu ni la seguretat jurídica dels/les treballadors/es.

Finalment, UGT Ensenyament considera que la Conselleria està desviant l’atenció sobre el tema del control horari, quan encara espera una mesa sectorial anunciada ara fa un any pel Conseller, per parlar d’un segon Acord Marc que inclogui millores en ràtios, jornada lectiva i carrera docent que des d’UGT l’exigim.

{mp4}1460{/mp4}