MESES SECTORIALS EDUCACIÓ 24 I 26 DE MAIG: CURRÍCULUMS SECUNDARIA I BATXILLERAT, INSTRUCCIONS INICI CURS, EAPS

Benvolguda companya, benvolgut company: 

T’adjuntam dos UGT Ensenyament Informa en relació a les dues Meses Sectorials d’aquesta setmana:

MESA SECTORIAL D’EDUCACIÓ DEL 24 DE MAIG DE 2022 SOBRE ELS PROJECTES DE CURRÍCULUM DE SECUNDÀRIA I BATXILLERAT.  INSTRUCCIONS D’INICI DE CURS 2022-2023. 

En primer lloc, hem manifestat el nostre suport a la substitució de la LOE, una llei educativa de la qual no en feim una valoració positiva, per la LOMLOE. Així i tot, tal com manifestàrem a la MSE sobre els currículums d’Educació Infantil i Primària, lamentam que el seu desplegament s’hagi realitzat amb un marge temporal tan escàs. De fet, la publicació definitiva dels currículums de Secundària i Batxillerat està prevista durant els mesos d’estiu, sense major concreció. Per part del director general de Planificació, Ordenació i Centres, el Sr. Antoni Morante se’ns ha indicat que “no existeix possibilitat legal per ajornar l’aplicació dels currículums”.

Les nostres aportacions s’han centrat, principalment, en la necessitat d’acompanyar de millores sociolaborals per als treballadors i treballadores de l’ensenyament, les mesures que plantegen els currículums. Hem traslladat la nostra aprovació als aspectes dels currículums que tenen com a eix central la inclusió, el tractament individualitzat, la prevenció, detecció i resposta educativa a les necessitats d’aprenentatge i, en general, a tot allò que fa de l’educació una eina integradora. Però no podem obviar que bona part de l’èxit d’aquest model requereix mesures com la reducció de ràtios i d’hores lectives que garanteixin una aplicació efectiva d’aquests principis. Hem emplaçat la Conselleria a posar en marxa sense dilació la mesa tècnica per al desenvolupament de les condicions laborals previstes des de fa anys en l’acord marc.

Pel que fa a les Instruccions d’inici de curs 2022-2023 hem realitzat les següents aportacions:

• Respectar la reducció horària per als majors de 55 anys i aplicar-la sobre l’horari lectiu (amb docència directa), siguin funcionaris de carrera o interins.

• Establir un criteri únic per al “marcatge”

•L’augment de les atribucions i responsabilitats que han d’assumir els docents s’han de compensar amb millores tant retributives com de condicions adequades per desenvolupar aquestes tasques.

• Hem proposat que l’ús de les instal·lacions educatives sigui incompatible amb actes o entitats que no respectin els valors democràtics, els DDHH.

• Finalment, en relació amb el punt 4.14 (Igualtat i Coeducació), hem requerit l’elaboració d’un PLA D’IGUALTAT ESPECÍFIC, en el que volem participar de manera activa, tal com anem demanant des de fa més d’un any. 

MESA SECTORIAL D’EDUCACIÓ DEL 26 DE MAIG DE 2022. Propostes al Projecte d’ordre d’organització i funcionament dels equips d’atenció primerenca de les Illes Balears dependents de la Conselleria d’Educació i Formació Professional.

La mesa ha comptat amb la presència de la directora general de Primera infància, Innovació i Comunitat educativa, juntament amb les responsables d’Atenció Primerenca de la Conselleria. La directora general i el seu equip s’han encarregat d’explicar el projecte que pretén, entre d’altres, donar un marc normatiu unificat sobre l’organització, les funcions o les línies pedagògiques dels Equips d’Atenció Primerenca (EAP). Un altre dels objectius és cercar la coordinació entre els EAP, els centres (0-3) i les famílies. 

(*) TOTA LA INFORMACIÓ LA TROBARÀS EN ELS PDF’S ADJUNTS A AQUESTA NOTÍCIA 

 

MSE_curriculums_eso_batx (1).pdf
MSE_EAP.pdf

El més llegit

Picture of UGT Serveis Públics

UGT Serveis Públics

UGT Serveis Públics és una federació d'UGT dedicada a defensar els drets i els interessos dels treballadors dels serveis públics d'Espanya.