L’Administració ens emplaça a negociar els criteris generals d’una nova resolució de presencialitat
en la AGE, que substitueix a la de 17 de juny de 2020, adaptant-se a les noves
circumstàncies i normativa: avanç de la vacunació, disminució de la incidència de contagis
per Covid-19 en la situació de pandèmia que vivim, i aplicació de la Llei 2/2021 de mesures
urgents de prevenció, contenció i coordinació per a fer front a la present
crisi sanitària.
Des d’UGT estem perplexos per l’actitud de l’Administració. Cada dia ens trasllada un
plantejament nou. Si en un primer moment la seva intenció era fer desaparèixer la
modalitat no presencial de prestació del servei, després es permetia en la presencial la
realització de fins a un 20% de la jornada de treball setmanal per mitjans telemàtics, avui ens
sorprenen amb la possibilitat de treballar a torns en dies alterns per raons de salut
laboral. Això no és seriós. És una aixecada de camisa.
En primer lloc, comptàvem amb una Resolució de Funció Pública de 17 de juny de 2020
que recollia les modalitats presencial i no presencial de prestació del servei, aquesta última
d’aplicació a col·lectius vulnerables o amb especials problemes de conciliació. Si el
concepte de vulnerabilitat en relació a la Covid-19 ha estat modificat per normativa i els
problemes de conciliació s’han anat solucionant en molts casos per l’obertura de col·legis
i centres d’atenció a persones dependents, majors o amb discapacitat, el que ha de fer
l’Administració és continuar aplicat la Resolució de 17 de juny amb les modificacions
oportunes recollides en la nostra legislació. No és necessari dur a terme una negociació
per a fixar uns nous criteris generals per a la reincorporació progressiva després de la vacunació
massiva enfront del coronavirus. A més el que ha de fer l’Administració és complir l’Acord
sobre el Teletreball de 12 d’abril de 2021.
Des d’UGT denunciem la demora en la regulació, a través d’RD, del teletreball en la
AGE, atès que es va modificar el TREBEP i es va introduir l’article 47bis que contemplava
aquesta modalitat laboral, i igualment el ministre de Funció Pública va signar aquest Acord amb els
sindicats sobre els criteris generals de la futura norma que regulés el teletreball en la
AGE. Recordem que, en aquest Acord, es concretava que aquells empleats públics que
s’acullin al teletreball distribuirien la seva jornada setmanal amb dos dies amb caràcter presencial i
tres en règim de teletreball.
Critiquem des d’UGT que l’Administració proposi el retorn complet al treball
presencial, excepte en el cas de col·lectius vulnerables (immunodeficients o sotmesos a tractaments
oncològics) i suposats de quarantena obligatòria, i no obstant això mantingui en
règim telemàtic altres aspectes relacionats amb la garantia de drets de les i els
empleats públics de la AGE: cursos i activitats formatives, proves selectives, reunions
i viatges o diàleg social.
En l’atenció al públic UGT exigeix que es doti a aquelles unitats que assumeixen aquesta labor
d’atenció a la ciutadania dels recursos humans necessaris per a garantir de manera
satisfactòria la prestació del servei.