UGT Serveis Públics advoca per reprendre la negociació del conveni de farmàcies al més aviat possible

El sindicat defensa la negociació col·lectiva com la via idònia per a defensar els drets i millorar les condicions dels treballadors d’oficines de farmàcia

UGT Serveis Públics ha anunciat que en els pròxims dies interpel·larà als agents socials presents en la taula de negociació per a *retormar el diàleg del Conveni Col·lectiu de Farmàcia. El sindicat entén que el millor escenari per a defensar els drets dels treballadors i les *trabajdoras del sector és la negociació col·lectiva.

UGT Serveis Públics ha plantejat sis eixos fonamentals en la futura negociació:

1. Pujada salarial digna que permeti revaloritzar el poder adquisitiu del personal i compleixi l’Acord Estatal de Negociació Col·lectiva (*AENC) respecte al salari mínim interprofessional.

2. Distribució racional de la jornada laboral que permeti conciliar la vida personal i laboral.

3. Actualització dels grup professionals i les seves funcions.

4. Millores dels permisos retribuïts.

5. Ampliació dels supòsits de *ITCC per a cobrar els complements corresponents.

6. Desenvolupament de plans de formació.

El resultat d’aquesta negociació deu *configuar un nou marc laboral que reguli els problemes latents en el sector i que dignifiqui les condicions laborals del personal que presta els seus serveis en ell.